Vorbeam într-un articol precedent despre ce variante are un vânzator când scoate pe piață un imobil.
Mintea umana funcționează prin comparații, asa că în rândurile ce urmează voi compara vânzarea unei proprietați în mod profesionist cu modul de lucru mai des intalnit la noi in tara, amatorismul.
Dacă vinzi singur sau angajezi un agent imobiliar fară contract semnat și agreat cu drepturi și obligații de ambele parți, eventual cu un contract de intermediere, acest lucru te poate costa timp, bani și chiar sanătatea ta care se deteriorează datorită stresului.
Cand ma refer la „a angaja” ma refer la un interviu de angajare.
Cu toții am fost măcar la un interviu de angajare sau chiar facem angajări dacă avem propria firmă. Este o întâlnire de explorare, în care fiecare se prezintă și explorează cam ce nevoi, dorințe și viziune are celălalt.
Știm este fișa postului și căutam pe cineva care să facă acele sarcini.
Totuși câți dintre noi facem asta?
Majoritatea proprietarilor când sunt sunați de agentul imobiliar, îl invită să facă poze, îl intreabă daca au client apoi îi zic să vadă apartamentul cu o terță persoană care are cheia, că doar ce rost are sa fie si el prezent?
Să-l sune și să-i zica când să vină la notariat, nu ?
Câți proprietari chiar vorbesc eu el și-l întreabă ce parere are despre proprietate?
Ce a mai vândut recent?
Cu ce preț crede că ar putea să o vândă el bazat pe o analiză comparativă de piață ce se poate verifica?
Ce poate să facă pentru el ca si vanzator?
Cum se diferentiază de ceilalti 20 care i-au trecut pragul?
Din experienta mea, mult prea puțini.
Cei mai mulți agenți imobiliari nici nu stau să vă intrebe mult prea multe pentru că mai au de văzut 3 proprietați în acea zi ca să le introducă în baza de date.
Știați că sunt companii, franzice imobiliare, care le impun agenților/colaboratorilor săi, să dețină minim 60 de proprietați în portofoliu?
Acum între noi fie vorba, dacă trebuie să lucreze 60 de oferte in portofoliu, credeți că poate sa îi deservească calitativ, ca și cum ar fi avut doar 6 proprietați, în reprezentare exclusivă ?
Oare in beneficiul cui este acea strategie? Care sunt avantajele și dezavantajele acestei strategii?
Consider că această abordare nu are cum să aducă cele mai bune rezultate, iar de cele mai multe ori, timpul înseamnă bani atunci când îți plătești facturile în funcție de unde și cât de bine îți vinzi timpul, sau mai bine zis, de valoarea pe care o aduci în acel timp.
Unirii dintre voi probabil se gândesc de ce să angajeze unul singur când pot să lucreze cu 20? Nu pierd cumva potentiali clienti?
Sau nu că ați putea da un anunț gratis și să vindeți prin acela.
Eu vă zic că in secolul 21 nu internetul vinde, ci relațiile.
Agentul imobiliar potrivit care stie ce să facă cu proprietatea pe care o reprezintă.
Șansele ca el să cunoască deja clientul potrivit pentru proprietatea ta când te sună sunt foarte mici, dar șansele să cunoasca pe cineva care cunoaste clientul potrivit atunci vorbim de cu totul altceva.
Nu pot și nu ar fi corect față de vânzător să dau cu presupusul că am un client pentru proprietatea lui până când nu am cateva lucruri esențiale clarificate:
1. o vizionez și înțeleg datele tehnice
2. înteleg situația sa juridică după ce examinez actele
3. înțelegem și agreăm prețul și comisionul
Traim într-o lume interconectată, globala, unde toți suntem conectați între noi și interactionăm ,ne influențăm într-un mod de neimaginat comparativ cu nivelul de conștiință de acum câțiva ani.
Practic din cunoștință în cunoștintă eu si dumneavoastră putem ajunge la oricine din lumea asta. Important este să știm cum și cel mai important să fim motivați ca să o facem.
Cum faceti deosebirea dintre un profesionist și un amator?
Puneți întrebări și comparați! Finalmente oamenii de succes au trăsături comune și ne vor place oamenii care ne sunt asemănători și pe care ii admirăm.
S-ar putea să fiu sau nu consultantul imobiliar potrivit pentru tine. Nu știu. Ceea ce știu este faptul că sunt mulți oameni, inclusiv agenți/consultanți imobiliari care îmi sunt superiori într-o anumită privință și pe care îi admir și învăt de la ei.
Pănă la urma, imitatia este cea mai înaltă formă de admirație.
Decat să concurez cu ei prefer să colaborez și să învăț de la ei.
Chiar și cea mai slabă echipă va fi mai bună decat un individ, oricât de dotat și talentat va fi acela.
Rolul consultantului imobiliar modern este acela de "team leader".
Este o îmbinare de agent de vânzări și "coach", care pune intrebări astfel încât interlocutorul să-și dea seama singur ce vrea să obțină.
"Există trei metode de a dobândi înţelepciunea. Cea dintâi este reflecţia, care este cea mai înaltă. A doua este imitaţia, care este cea mai uşoară. A treia este experienţa, care este cea mai amară." Confucius
O decizie înțeleaptă!